1 août 2011

Lost Highway (25): Lopend naar Pavlovsk en Oostvoorne

Wat een grappig toeval toch. Niet alleen naar Oostvoorne liepen wij op zaterdag, ook reden wij de volgende dag naar Brielle waar Toon Tellegen is geboren. Dat ervoer ik uiteraard pas later, anders was het geen bizar toeval meer geweest. De trein naar Pavlovsk en Oostvoorne heb ik ook ooit genomen - uit de bibliotheek van mijn taalschool, helemaal aan het begin van mijn verblijf in Nederland toen ik éen Nederlandse cursus volgde.
Klik op de kaart om te vergroten.

De route, 14,3 km:
Walinxweg 8, 3235 LP Rockanje, Netherlands
Dorpsweg
Zeeweg
Duinrand
A.J. Bootpad
Burgemeester Letteweg
Zanddijk, Oostvoorne, Nederland


Wij liepen die wonderlijke goochelaar met zijn bijzondere goocheltruc - een muis in een olifant veranderen en terug - niet tegen, noch werd verteld over de kleine heks die op haar bezemsteel de gedachtewereld van een kleine jongen binnen vliegt, noch was er een koorddanser, maar wij praatten in de Voornse Duinen wel bij over eigenaardige gebruiken en levenswijsheden - tot lachen stemmende verhalen, soms grappig, soms laconiek en soms bizar. Want wij zijn ook prozaïsten.
Uit Wikipedia. Klik op de foto om te vergroten.

Aucun commentaire: